Meedoen en eerlijk delen

De idealen van de PvdA zijn gericht op werk, meedoen en eerlijk delen.

Maar wij weten ook dat om iets te bereiken je moet samenwerken. Of dat nu is vanuit de oppositie of in het college/de coalitie, steeds proberen wij onze idealen een stapje dichterbij te brengen. Daarbij hoort ook compromissen sluiten: want als PvdA bestuur je samen met andere partijen. Verder is de praktijk weerbarstig. Soms minder stuurbaar dan je zou willen. Bovendien: zeer ingewikkeld, met wetten, bevoegdheden, regels en procedures.

– eerlijk delen. Eerlijk delen van kennis, macht, inkomen en arbeid. Eerlijk delen van levenskansen en levensverwachting. Eerlijk delen van veiligheid en deelname aan de samenleving. Over idealen en de verwezenlijking ervan. Over dromen en uitvoeren.

– eerlijk en integer. Met integer handelen valt of staat het vertrouwen van de kiezer, van de burger van Leudal.

– ieder eerlijk laten meedoen. Iedereen moet de kans en mogelijkheid krijgen om in onze samenleving/gemeente mee te doen. Zij die dit (tijdelijk) niet alleen kunnen helpen wij, want samen vormen wij een samenleving

Ben jij ook een ‘aanpakker met idealen’?