Door Mart Janssen op 23 april 2013

Gemeenschapsgeld in Gebiedsontwikkeling?

Ons gemeenschapsgeld investeren in Gebiedsontwikkeling Midden-Limburg (GOML)?

Als PvdA vinden wij dat eerst de toegezegde en afgesproken evaluatie moet plaatsvinden vooraleer er opnieuw tonnen geld naar allerlei projecten als ruiterpaden. Voor Leudal zou het gaan om o.a. het bouwen van een uitkijktoren en een dagstrand midden in een prachtig natuurgebied (de Brookberg). Volgens de PvdA heeft Leudal geen behoefte aan het op deze wijze financieel steunen van prestigieuze bedrijven als de Leistert en de golfbaan. De PvdA vindt dat projecten werkgelegenheid moeten realiseren en economische bedrijvigheid bewerkstelligen. De evaluatie-commissie van de GOML steunt ons, ook zij geven aan dat de huidige GOML-projecten weinig tot geen economische ontwikkeling op gang brengen. De coalitie hoort de kritiek niet en ziet daarnaast niet dat onze gemeenschapshuizen worstelen om hun exploitatie rond te krijgen, dat verenigingen met angst en beven de bezuinigingen tegemoet zien, dat onze wegen onderhoud behoeven, dat ons sociaal beleid dreigt te verschralen enz. Jammer maar deze coalitie wil ons gemeenschapsgeld geld niet inzetten voor Leudal en om hier werkgelegenheid en arbeidsplaatsen te realiseren.