Door Mart Janssen op 25 juli 2013

Wat vindt u van…”De deelfiets”?

De PvdA-fractie Leudal heeft een voorstel om iets te doen aan de vervoersbehoefte naar bestemmingen binnen een straal van 10-15 km. Dit zijn afstanden die je in principe prima met de fiets kunt afleggen, en zeker als je een elektrische fiets ter beschikking hebt! Dat wil zeggen, inwoners van een dorp zouden tegen een kleine vergoeding (bijv. 5 euro voor een dagdeel of 7,50 voor een dag) een elektrische fiets kunnen gebruiken. Een lokale vereniging, gemeenschapshuis of ondernemer/ fietsenwinkel verzorgt de uitleen. Reserveren (en betalen) via internet. De opbrengst is voor de betreffende vereniging, die hiervoor de uitleen moet verzorgen en het onderhoud.

De fiets, noodzakelijke verzekering ed. is extra en zou uit subsidie en/of sponsorgeld gefaciliteerd moeten worden. Het betreft hier een concept idee en de werkelijke kosten van de exploitatie zullen voor aanvang nauwkeurig bepaald moeten worden.

Voordeel….fietsen is gezond, milieuvriendelijk enz. enz.

Wilt u reageren op dit voorstel, bijvoorbeeld waarom u wel of niet gebruik van zo’n leenfiets zou willen maken, schrijf dan uw reactie in het kader hieronder.