Door Mart Janssen op 6 juli 2013

Waarom doet de PvdA niet mee aan de gemeente-BBQ.

Alternatief Leudal kwam in het presidium met het voorstel om het ‘politieke jaar’ af te sluiten met een bbq voor raadsleden en managementteam van de gemeente.

De PvdA heeft aangegeven hier niet aan te zullen deelnemen. Ten eerste omdat het volgens ons niet passend is om in een periode van bezuinigingen die wij verenigingen, vrijwilligerswerk opleggen en een verhoging van de lasten (OZB) voor onze burgers, als volksvertegenwoordigers uit te pakken met een bbq. De raad dient het voorbeeld te geven waar het gaat om het zuinig en kostenverantwoord omgaan met gemeenschapsgeld. Ten tweede vinden wij een bbq houden om de sfeer in de raad te verbeteren niet relevant. De raad zit er niet voor de sfeer en de gezelligheid, maar om Leudal op een goede manier te besturen. Het derde argument hebben wij in het presidium niet gebruikt. Echter, nu AL publiciteit wenst te geven aan haar voorstel (Leudal Nieuws van 3 juni 2013) willen wij aangeven dat de PvdA niet meedoet aan een voorstel voor een activiteit waarvan nu blijkt dat de partij die het voorstel deed, ook de intentie mee heeft om voor zichzelf publiciteit te genereren. De politiek en bestuurders moeten met goede ideeën komen, voorstellen die Leudal beter maken en niet met een voorstel om voor zichzelf een bbq een organiseren.

Het zijn genoemde argumenten waarom wij het voorstel niet hebben gesteund of volgens AL het voorstel hebben ‘afgeschoten’. Dat laatste hebben wij niet gedaan, als PvdA maken wij andere keuzes dan veel andere partijen (bijv. Alternatief Leudal). Wij kiezen voor Leudal.