Door Mart Janssen op 22 oktober 2013

Een gemeenschapsvoorziening in een gemeenschap.

In de laatste raadsvergadering van okt. jl gaven wij onze steun aan uitbreidingsplannen van gemeenschapsaccommodatie Aldenghoor in Haelen. Wij vinden dat een dorp moet kunnen beschikken over voorzieningen waar gemeenschapsactiviteiten kunnen plaats vinden. Het belang hiervan rechtvaardigt de inzet van gemeenschapsgeld. Maar vanuit een streven naar een goedkope adequate oplossing en met een krimpende bevolking, dient ook de inzet van andere accommodaties bijv. van een voetbalvereniging of de basisschool voor gemeenschapsactiviteiten overwogen te worden. Ook dient er oog te zijn dat ook commerciële ondernemers de mogelijkheden houden om een rol te spelen waar het betreft het onderdak bieden van gemeenschapsactiviteiten en verenigingen.