Door Hilde Glessner op 4 februari 2014

St. Ursula en lokale politiek komen samen in Leudal

Zo’n honderd 4VWO-leerlingen van scholengemeenschap Sint Ursula, locatie Horn deden op 31 januari 2014 mee aan de “Collegetour” in het gemeentehuis van Leudal. Te gast waren de Limburgse Tweede Kamerleden. De leerlingen kregen een rondleiding door het gemeentehuis en mochten in de raadszaal de parlementariërs het hemd van het lijf vragen. De politieke jongerendag is de afsluiting van een lesprogramma over politiek dat leerlingen de afgelopen tijd hebben gevolgd. Tijdens de lunch was er een politieke markt waaraan de meeste lokale partijen uit Leudal en Maasgouw meededen. Zo ook de PvdA Leudal in de persoon van onze lijsttrekker Mart Janssen en Hilde Glessner. De leerlingen traden hier in contact met de verschillende aanwezige, politieke partijen.

Er werden veel vragen gesteld die met name te maken hadden met lokale thema’s en natuurlijk het alcoholverbod voor jongeren tot 18 jaar. Er was grappig genoeg veel belangstelling voor de ‘hartjes’ van de PvdA Leudal (gemaakt door Hilde om uit te stralen dat de jeugd ons ‘aan het hart’ gaat).

Hopelijk heeft de dag voor de jongeren bijgedragen aan de ontwikkeling van politiek talent en geholpen om de jeugd te activeren en te interesseren voor de lokale politiek.

Klik hier voor het videoverslag op de website van omroep 3ML

Hilde Glessner

Vind ik leuk: eigenlijk veel te veel…maar creatief bezig zijn (tekenen, schilderen en dingetjes maken voor anderen) is op dit moment wel favoriet. Heb ik nooit tijd voor gehad en kom ik nu eigenlijk pas weer aan toe. Sterk in: verbinden, netwerken, organiseren, schrijven. Ik ben een optimist en zie altijd wel weer kansen. Moeilijke

Meer over Hilde Glessner