Door Mart Janssen op 26 oktober 2013

Sociale websites

Als PvdA-Leudal zijn wij geïnteresseerd in jou, in jouw mening, standpunten en interesses. Heb jij interessante websites of andere informatie laat het ons weten in een reply op dit bericht. Hieronder twee voorbeelden die wij aansprekend vinden:

• www.oneplanetcrowd.nl gaat over “People, Planet, Profit“. Via Oneplanetcrowd.nl financieren ondernemers de ontwikkeling van hun innovatieve producten en diensten met ‘crowdfunding’. Projecten op Oneplanetcrowd dragen een steentje bij aan een betere planeet; ze zijn milieuvriendelijk of hebben een sociaal-maatschappelijke meerwaarde .Bij

Oneplanetcrowd ziet men iedereen als consument én als potentiële investeerder, oftewel crowdfunder. Je kan namelijk al meedoen met een klein bedrag. Je investeert in een innovatie, waar je in veel gevallen als eerste klant gebruik van maakt!

• Als wij te veel CO2 uitstoten, hebben ze daar in Afrika last van. En als in Amerika de huizenmarkt instort, wankelen onze banken. Hoe komt dat?

OneWorld brengt de rest van de wereld dichterbij. Op OneWorld.nl en in OneWorld Magazine zie je dat ons leven verbonden is met dat van mensen wereldwijd. En andersom, dat wat daar gebeurt, ons hier raakt. Hoe zit die wederzijdse beïnvloeding in elkaar? Hoe kunnen we deze processen positief beïnvloeden? Wat kunnen we zelf doen?

OneWorld.nl is de grootste Nederlandse website over mondiale verbondenheid en duurzaamheid. Het gratis tijdschrift OneWorld magazine verschijnt tien keer per jaar.
OneWorld wordt uitgegeven door NCDO, de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling.
www.oneworld.nl