Door Mart Janssen op 14 januari 2014

PvdA heeft aandacht voor sportaccommodaties in Heythuysen en Roggel

In Roggel is de PvdA benaderd door de tennisvereniging die tijdens de renovatie van hun banen door de gemeente geconfronteerd werd met de kosten van onverwacht meerwerk. De PvdA heeft raadsvragen gesteld en duidelijk aangegeven dat het niet redelijk is, en zelfs onrechtvaardig zou zijn, om de rekening volledig neer te leggen bij de tennisvereniging. De gemeente was de leidende partij bij de aanbesteding en de vereniging  was slechts zijdelings betrokken. Om het werk niet te vertragen, waardoor de vereniging mogelijk niet zou kunnen beginnen aan het nieuwe tennisseizoen, heeft de PvdA gepleit voor een snelle en redelijke oplossing.

Mede door de aandacht die de PvdA gegeven heeft aan dit onderwerp is het overleg tussen gemeente en tennisvereniging weer op gang gekomen. De gemeente heeft een redelijk gedeelte van de kosten voor haar rekening genomen en de tennisvereniging heeft met het inzetten van ‘handjes’ ook bijgedragen aan de oplossing. Voor de PvdA hoort het ook zo, door samenwerken is meer te bereiken dan door elkaar tegen te werken!