22 februari 2014

PvdA en de stations Haelen en Baexem

Misverstanden zijn er voor om uit de wereld te helpen, vandaar deze ingezonden brief van de Statenfractie van de PvdA Limburg en van de gemeenteraadsfractie van de PvdA Leudal. Beiden een groot voorstander van de realisatie van treinstations in Haelen en Baexem. Wij vinden dat iedereen in Limburg goed en bereikbaar Openbaar Vervoer verdient. Een nogal technische discussie in een Provinciale Statencommissie, waar de pers melding van maakte, heeft onlangs echter tot een verkeerde voorstelling van zaken geleid. Dat beeld willen wij nu graag rechtzetten.
Over de wenselijkheid van de stations Haelen en Baexem bestaat wat de PvdA betreft geen enkele discussie. Sterker nog, de PvdA heeft de verantwoordelijk Gedeputeerde gesteund in zijn voornemen om bij de NS aan te kloppen om een stoptrein tussen Roermond en Weert te laten rijden.
Voor het eerst maakte de verantwoordelijk Gedeputeerde bekend dat een extra trein zal leider tot vaker gesloten spoorwegovergangen met een negatief effect op de verkeersveiligheid. Bovendien zijn er investeringen op het station Weert noodzakelijk.

Lees de volledige open brief hier: PvdA en de stations Haelen en Baexem