Door Mart Janssen op 23 mei 2014

Partijen breken al de eerste verkiezingsbeloftes

In de verkiezingsperiode voor de gemeenteraad werd door alle politieke partijen aangegeven dat ze zouden stoppen met elkaar beschimpen en afbraakpolitiek. De laatste raadsvergadering toont dat Samen Verder, Ronduit Open, CDA, Progressiel Leudal, VVD en ook D’66 deze toezegging al overboord gooien. Ook de toezegging om effecient en opbouwend te vergaderen, is al naar 2 maanden gesneuveld.

De PvdA is wel blij dat onze oproep om eindelijk een positef besluit te nemen over het Samen Zorgenhuis door de meerderheid van de raad is opgepikt. Het is nu te hopen dat de raad dit burgerinitiatief actief blijft steunen en daarmee toont dat burgerparticipatie voor haar meer is dan slechts een kreet. Tenslotte wensen wij de nieuwe coalitie veel succes  en feliciteren wij de collegeleden van Samen Verder en CDA met hun benoeming. De PvdA blijft hen positief kritisch volgen, zie onze website en facebook-pagina of lees onze nieuwbrief.