Door Mart Janssen op 22 oktober 2013

PvdA staat voor burgers.

Aandacht voor onze burgers en bedrijven vinden wij belangrijk en PvdA kijkt met name ook naar hen die hulp nodig hebben, dat vinden wij belangrijk. Voor het bedrijf Hendrickx (grondverzet, -handel en grondopslag) is het belangrijk dat men de mogelijkheid heeft om te kijken of hun activiteiten toekomstperspectief hebben. Is dat het geval dan is het belang van het bedrijf het beste gediend met een verplaatsing naar een bedrijventerrein. Burgers aan/rond de Haelerweg vragen om een prettige, (verkeers)veilige woon-en leefomgeving. De Haelerweg is daarnaast een drukke schoolroute (m.n. SG Ursula). De PvdA vindt dat de leefsituatie van burgers wordt aangetast met een definitieve vergunning voor en vestiging van het bedrijf aan de Haelerweg. Met de tijdelijke vergunning heeft het bedrijf de mogelijkheid om te ervaren of de activiteiten het gewenste toekomstperspectief bieden. Een onsinziens eenwichtige, zorgvuldige belangenafweging. De meerderheid van de Raad had totaal geen oog voor de belangen van de burgers (aanwonenden, scholieren), men geeft het bedrijf een permanente vergunning, zodat het bedrijf zich definitief vestigt aan de Haelerweg.