25 maart 2014

HOERA! De winnaars zijn bekend.

PvdA Leudal actie inzet campagnegeld voor lokale initiatieven

2De PvdA Leudal stelde een groot deel van haar campagnebudget ter beschikking aan verenigingen, maatschappelijke organisaties en lokale initiatieven in Leudal. Alle verenigingen, stichtingen en andere organisaties zonder winstoogmerk waren aangeschreven om mee te dingen voor een prijs om daarmee een goed doel extra te ondersteunen. De actie mag als zeer succesvol worden bestempeld. Er hebben zich 21 organisaties aangemeld. Op deze inzenders was op het moment dat de verkiezing sloot (woensdagavond 19 maart 21.00 uur) 708 keer een stem uitgebracht. Binnen iedere voormalige gemeente is de inzender met de meeste stemmen bepaald.

Er zijn 4 winnaars bekend. Ieder ontvangt op een geschikt moment persoonlijk een cheque van €250,- van de PvdA Leudal.

Het moge voor iedereen duidelijk zijn dat de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen voor de PvdA Leudal teleurstellend was. Dat betekent niet dat we bij de pakken gaan neerzitten. De partij zal ook de komende vier jaar gestaag doorgaan met het aanpakken van problemen, want dat is niet aan de verkiezingen gebonden. Volg ons via www.leudal.pvda.nl of Facebook www.facebook.com/PvdALeudal) en kijk wat we de komende tijd allemaal  gaan doen.

De winnaars op een rij

Stichting Henk Arts – HelpSierraLeone.com (Horn)3

De stichting Henk Arts ondersteunt al sinds 1997 het Weeshuis St. Martin in Port Loko (Sierra Leone). Het doel van de stichting is om de kinderen van het weeshuis een veilig thuis te bieden en te voorzien in hun levensonderhoud, gezondheidszorg en scholing. Door de activiteiten van de stichting hebben de kinderen meer kans op een goede toekomst. Met het extra geld van de actie van de PvdA Leudal wil de stichting nieuwe lakens en kastjes aanschaffen voor de slaapvertrekken. Nu bewaren de kinderen hun spullen in grote tassen. Voor meer informatie kijk op www.facebook.com/helpsierraleone.

Stichting Wielerevenementen Leudal uit Heythuysen
Een groepje vrijwilligers – allemaal fietsliefhebbers- heeft stichting Wielerevenementen Leudal opgericht met drie doelen in het achterhoofd: het begeleiden van wielrenners en wielrensters; het activeren van de breedtesport en het organiseren van wielerwedstrijden en toertochten. De doelgroep is: racefietsers, toerfietsers en mountainbikers. Tevens wil Wielerevenementen assistentie verlenen aan andere organisaties die hetzelfde doel nastreven. Zo organiseert de stichting op 24 en 25 mei 2014 in recreatiepark De Leistert een UCI tandem wedstrijd voor mensen met een beperking. Er komen dan mensen uit 19 landen. De stichting heeft zich ingeschreven voor de PvdA actie om wat extra middelen te genereren voor de aanschaf van kookbenodigdheden en een onkostenvergoeding voor de eigenaar van Route 74.

Volleybal vereniging Bach SV (Ell)
6

Bach SV is al meer dan 35 jaar een sportvereniging waar Ell trots op is. De oproep om op Bach SV te stemmen heeft hun de hoogste score op de ranglijst bezorgd. Dat is een extra felicitatie waard.
Diverse senioren- en jeugdteams hebben de afgelopen jaren de nodige kampioenschappen behaald. Bach SV is daarnaast ook aangesloten bij de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo).

Deze bond wil graag dat de verenigingen  vanaf 2015 alle wedstrijdformulieren digitaal invullen en aan hen doorstuurt. Dat betekent dat er in de gymzaal een internetverbinding en laptop / i-pad aanwezig moet zijn. Met het extra geld van de actie van de PvdA Leudal en andere acties, kan Bach SV een laptop of i-pad aanschaffen.

Harmonie Amicitia (Roggel)
5Doel van de harmonie is het bevorderen van de beoefening van de instrumentale muziek in de breedste zin van het woord en het deelnemen aan muzikale, sociale, godsdienstige en cultureel-maatschappelijke evenementen. Bijzondere doelen voor 2014 zijn: de organisatie van ‘Toppertjes in Concert’, een concert door 80 jeugdige muzikanten van de jeugdharmonieën uit Haelen, Heythuysen, Horn en Roggel op 12 en 13 april 2014 in de Leistert en deelname aan het concours op 19 oktober 2014 in Roermond.

Allemaal van harte gefeliciteerd!

7

Horn, 25 maart 2014