Door Mart Janssen op 14 januari 2014

Atletiekbaan Heythuysen

In Heyhuysen heeft de atletiekvereniging al jaren overleg met de gemeente over de kwaliteit van de atletiekbaan. De baan voldoet op een aantal plaatsen niet aan de kwaliteitsnormen. De gemeente heeft bij de leverancier al meermalen aangedrongen op een adequaat herstel en meermalen zijn er reparaties uitgevoerd. Eind 2013 is de leverancier formeel in gebreke gesteld, maar vervolgens werd het erg stil. De atletiekvereniging vond inmiddels dat de gemeente zich onvoldoende inspande om de problemen uit de wereld te helpen. Het probleem heeft zelfs de pers gehaald.

Door raadsvragen van de PvdA en de aandacht die o.a. in de commissie ruimte gevraagd is voor dit onderwerp, is het overleg tussen de gemeente en de atletiekvereniging weer op gang gekomen. Dit heeft ertoe geleidt dat de atletiekvereniging weer vertrouwen heeft in dat met overleg met de gemeente tot een oplossing kan worden gekomen.

Positief, alleen jammer dat dit College (coalitie) steeds gedwongen moet worden tot overleg en tot samenwerken.